به گزارش شهرآرانیوز، افشین رحیمی گل خندان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین کارگاه آموزشی بازی سازی رایانه‌ای استان با اشاره به نقش و جایگاه آموزش‌های مهارتی در توسعه بازار کار و زمینه‌سازی اشتغال اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‎نامه‌های مشترک با معین‌های اقتصادی استان ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزشی را در اختیار صاحبان بنگاه‌های اقتصادی می‌گذاریم تا در راستای مهارت‌آموزی مورد استفاده قرار گیرد و نیروی کار ماهر جهت ورود به بازار کار آماده شود و به استخدام درآید.

همچنین در ادامه این مراسم، سیروس نخودچی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ٦ مشهد گفت: بیش از ١٥ درصد از جمعیت کشور گیمر هستند و با بازی‌های رایانه‌ای اوقات فراغت خود را می‌گذرانند، توسعه این صنعت از طریق آموزش نیروی کار ماهر مورد نیاز، تأثیر به‌سزایی در گسترش بازی‌های رایانه‌ای داخلی و بومی خواهد داشت.

وی افزود: پس از حدود یک‌سال بررسی و انجام نیازسنجی آموزشی، توانستیم یکی از مشاغل پرمخاطب و پر درآمد حوزه فناوری اطلاعات را شناسایی کنیم و اکنون نخستین کارگاه آموزشی بازی سازی رایانه‌ای در استان را با همکاری معین اقتصادی حوزه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات استان، در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت‌های پیشرفته مشهد راه اندازی کنیم. ‎

حمیدرضا روحبخش، مدیرفناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با قرارگیری هر یک از معین‌های اقتصادی استان در یکی از دسته‌بندی‌های شغلی و با اجرایی شدن مثلث توسعه اقتصادی در استان به‌دنبال واگذاری امور به بخش خصوصی هستیم و تمامی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص آماده همکاری هستند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری به نقش مسئولیت اجتماعی فردی در جامعه اشاره کرد و خواستار توجه و نگاه ویژه به بعد شرکتی و سازمانی این مسئولیت شد.

روحبخش با بیان اینکه «شرکت‌های مختلف حوزه هوشمندسازی را شناسایی کرده‌ایم»، عنوان کرد: شرکت‌هایی که محصول یا خدمت خاصی ارائه می‌دهند را حمایت می‌کنیم و از طریق ارتباط این شرکت‌ها با بدنه دولت توانسته‌ایم اقدامات خوبی در زمینه فروش خدمات یا محصولات آنان درمناطق کم برخوردار انجام دهیم.

در ادامه یکی از مؤسسان مدرسه بازی‌سازی به تشریح اقدامات این مؤسسه در جهت توسعه صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای در استان پرداخت.

صادق جبلی از صنعت بازی‌سازی به عنوان یک صنعت پول‎ساز در کشور یاد کرد و افزود: به به‌دنبال توسعه این صنعت در کشور هستیم و در حال حاضر بسترهای فراوانی را برای اشتغال مهارت آموختگان این حوزه شناسایی کرده‎ایم.‎

وی در ادامه به طرح مشترک آموزش نیروی کار ماهر در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای با همکاری فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح به درستی به نیاز بازار پاسخ دهیم و استعدادهای جوانان و نوجوانان را در این رشته شناسایی کنیم.

مهندس صادق جبلی مدیرعامل طراحان سفید

منبع: شهرآرا