دوره توسعه دهنده بازی (Game Dev)
مهندس امیر صفارزاده
در این دوره مبانی برنامهنویسی بازیسازی را بررسی میکنیم و تلاش میکنیم با هم یک بازی را از صفر بسازیم. اگر میخواهید بازیساز شوید، باید حداقلهای برنامهنویسی و کار با موتورهای بازیسازی را بدانید.
در دوره توسعه دهنده بازی همزمان با ساخت چند پروژه بازی، به صورت عملی و تجربی با اصول برنامه نویسی و پیادهسازی بازی در موتور یونتی آشنا خواهید شد.
سرفصلهای جلسات:
- بازی از دید توسعه
- پیش نیاز ها، نصب و راه اندازی
- مقدمه ای بر برنامه نویسی – آشنایی اولیه
- مقدمه ای بر برنامه نویسی – کار با متغیر ها
- مقدمه ای بر برنامه نویسی – آشنایی با کلاسها و توابع
- مقدماتی کار با انجین – آشنایی با پنجره ها و ابزار ها
- مقدماتی کار با انجین – آشنایی با مفهوم کامپوننت و بررسی کامپوننت های اولیه
- مقدماتی کار با انجین – بررسی اولیه فیزیک 2D و 3D
- ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – اضافه کردن assetها
- ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دیزاین کردن scene و پیاده سازی فیزیک
- ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دریافت ورودی از کاربر و پیاده سازی انیمیشنها 1
- ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دریافت ورودی از کاربر و پیاده سازی انیمیشنها 2
- ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – پیاده سازی دشمنان 1
- ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – پیاده سازی دشمنان 2
- ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – UI
- ساخت پروژه تانک topdown 3D – اضافه کردن assetها
- ساخت پروژه تانک topdown 3D – درست کردن منو
- ساخت پروژه تانک topdown 3D – ساخت کلاس پلیر و ذخیره اطلاعات بر روی حافظه
- ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی سیستم حرکت 1
- ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی سیستم حرکت 2
- ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی دشمنان 1
- ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی دشمنان 2
- بهینه سازی
- گرفتن خروجی از بازی
نمونه تدریس