دوره توسعه دهنده بازی (Game Dev)
مهندس امیر صفارزاده

در این دوره مبانی برنامه‌نویسی بازی‌سازی را بررسی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با هم یک بازی را از صفر بسازیم. اگر می‌خواهید بازی‌ساز شوید، باید حداقل‌های برنامه‌نویسی و کار با موتورهای بازی‌سازی را بدانید.
در دوره توسعه دهنده بازی همزمان با ساخت چند پروژه بازی، به صورت عملی و تجربی با اصول برنامه نویسی و پیاده‌سازی بازی در موتور یونتی آشنا خواهید شد.


سرفصل‌های جلسات:

  1. بازی از دید توسعه 
  2. پیش نیاز ها، نصب و راه اندازی 
  3. مقدمه ای بر برنامه نویسی – آشنایی اولیه
  4. مقدمه ای بر برنامه نویسی – کار با متغیر ها 
  5. مقدمه ای بر برنامه نویسی – آشنایی با کلاس‌ها و توابع
  6. مقدماتی کار با انجین – آشنایی با پنجره ها و ابزار ها
  7. مقدماتی کار با انجین – آشنایی با مفهوم کامپوننت و بررسی کامپوننت های اولیه
  8. مقدماتی کار با انجین – بررسی اولیه فیزیک 2D و 3D
  9. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – اضافه کردن assetها
  10. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دیزاین کردن scene و پیاده سازی فیزیک
  11. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دریافت ورودی از کاربر و پیاده سازی انیمیشن‌ها 1 
  12. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دریافت ورودی از کاربر و پیاده سازی انیمیشن‌ها 2
  13. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – پیاده سازی دشمنان 1
  14. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – پیاده سازی دشمنان 2
  15. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – UI
  16. ساخت پروژه تانک topdown 3D – اضافه کردن assetها
  17. ساخت پروژه تانک topdown 3D – درست کردن منو 
  18. ساخت پروژه تانک topdown 3D – ساخت کلاس پلیر و ذخیره اطلاعات بر روی حافظه
  19. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی سیستم حرکت 1
  20. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی سیستم حرکت 2
  21. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی دشمنان 1 
  22. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی دشمنان 2
  23. بهینه سازی 
  24. گرفتن خروجی از بازی 

نمونه تدریس