بهترین مرجع بازی‌سازی در ایران

اگه عاشق دنیای گیم و سرگرمی هستی و دوست داری که که بازی‌سازی رو بصورت حرفه‌ای یاد بگیری، آکادمی بازی‌سازی گیم‌دوجو اینجاست تا به تو برای رسیدن به این آرزوت کمک کنه!
در دوره‌های مقدماتی آموزش بازی سازی ضمن آموزش تئوری، در طی آموزش ها مراحل ساخت یك بازی ساده نیز طی شده و در نهایت دانشجو یك بازی كامل خواهد ساخت!
ما در این کلاس ساعت‌ها بازی می‌کنیم و خلاقیت یکی از ابزار‌های مهم کار ماست!


پیش نیاز های دوره مقدماتی آموزش بازی سازی:

اگر با مبانی برنامه‌نویسی و گرافیک رایانه‌ای آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع دوره‌ها، این موارد را بررسی و آشنایی حاصل کنید. در دوره‌ها، منابع آموزشی مورد نیاز برای مطالعات تکمیلی به شما تقدیم خواهد شد.

دوره‌های مقدماتی بازی سازی شامل:

آکادمی بازی‌سازی گیم‌دوجو برای اولین بار در ایران،اقدام تهیه دوره‌های آموزشی باکیفیت و کاربردی در حوزه تخصصی بازی‌سازی در شاخه‌های طراحی بازی (Game Design)، هنر در بازی (Technical Art & Engine)، توسعه در بازی (Game Development)، مدلسازی سه‌بعدی و هنر دوبعدی کرده است.

تمامی آموزش‌ها از پایه شروع شده و مختص افرادیست که قصد ورود به حوزه بازی‌سازی را دارند، پس نگران پیش‌نیازها نباشید چرا که خیلی راحت می‌تونید وارد مسیر جذاب و مهیج بازی سازی شوید.گیم‌دوجو با بیش از 10 سال سابقه، بصورت تخصصی در زمینه آموزش، استعدادیابی و تربیت متخصص در حوزه بازی‌سازی فعالیت می‌کند.

هدف آکادمی گیم‌دوجو، ایجاد کاربردی برای آموزش، کسب مهارت و شکوفایی علاقمندان به حوزه گیم و سرگرمی است؛ همچنین با رشد و توسعه روزافزون صنعت بازی در کشورمان ایران، با شناسایی این نیاز چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین، به تامین نیروی مستعد و متخصص برای استودیوهای بازی‌سازی برآمدیم.

 


درباره مهندس صادق جبلی موسسه آکادمی بازی در ایران

صادق جبلی

مدیر استودیو بازی‌سازی طراحان سفید و
سازنده چندین عنوان بازی مطرح در سطح کشور

افتخارات

  • انتخاب به عنوان جوان برتر کشور از طرف سازمان ملی جوانان و معاونت ریاست جمهوری
  • کسب مقام بهترین بازی موبایلی کشور برای بازی شاهین از جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی
  • کسب مقام ملی بهترین دستاورد فنی در نخستین دوره مسابقات ملی ساخت بازی‌های رایانه‌ای کاشان
  • کسب مقام اول در بخش نرم افزار های تلفن همراه، جشنواره شکوفا شهرداری تهران
  • کسب مقام بهترین نرم افزار تلفن همراه، دومین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی
  • کسب مقام سوم بهترین طرح کسب وکار فناورانه، جشنواره شیخ بهایی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • کسب مقام بهترین نرم افزار تلفن همراه، مسابقات ایرانسل ICMA، برنده جایزه نهایی اول

 


سرفصل‌های جلسات دوره طراحی بازی (Game Design):

  1. معرفی دوره طراحی بازی
  2. بازی چیست؟ شناخت دنیای بازی‌ها
  3. طراحی بازی چیست؟
  4. تجربه ساخت و تست بازی‌های ساده
  5. اجزای کلیدی در طراحی بازی
  6. مکانیک – دینامیک و MDA Framework
  7. تصمیم در بازی
  8. قفل شدگی در تحلیل و قفل شدگی در تصمیم
  9. جریان در بازی و احساس لذت
  10. غرق شدن در بازی. چرا و چگونه؟
  11. شانس در بازی
  12. تحلیل پیاده‌سازی شانس در بازی‌ها
  13. انواع و تئوری‌های جذابیت در بازی‌ها
  14. انواع بازیکن‌ها و تحلیل رفتاری کاربر
  15. انواع بازیکنان و مکانیک‌های پیشنهادی
  16. ایده پردازی و داستان در بازی
  17. از کجا ایده پردازی یک بازی جدید را شروع کنیم؟
  18. اصول طراحی مرحله در بازی
  19. بررسی نمونه‌های طراحی مرحله
  20. تحلیل‌های شناختی رفتاری
  21. شرطی سازی و آموزش
  22. شناخت اعتیاد و اثرات مخرب طراحی بر مغز انسان
  23. قدرت از دست دادن
  24. ایجاد عادت و مدل هوک

 


سرفصل‌های جلسات دوره هنر در بازی:

  1. مقدمه: هنر در بازی سازی
  2. Concept Art (تئوری)
  3. Character Art (تئوری)
  4. Environment Art (تئوری)
  5. Technical Art (تئوری)
  6. VFX
  7. UI
  8. Character Animation (تئوری)
  9. مفهوم شیدر و تکسچر و متریال
  10. Particle System & Visual Effect
  11. 2D Animation & Character Rigging
  12. نورپردازی و معرفی انواع لایت در یونیتی
  13. کار با Light props
  14. Terrain
  15. معرفی SRP و تفاوتش با Built-in Renderer
  16. معرفی URP و HDRP
  17. نحوه ی انتقال پروژه روی حالت URP
  18. استفاده از Post Processing در URP و معرفی انواع افکت ها
  19. استفاده از 2D Lighting در URP و معرفی انواع لایت دو بعدی
  20. معرفی Shader Graph
  21. ساخت شیدر با Shader Graph
  22. معرفی VFX Graph

 


سرفصل‌های جلسات دوره برنامه‌نویسی بازی:

  1. بازی از دید توسعه 
  2. پیش نیاز ها، نصب و راه اندازی 
  3. مقدمه ای بر برنامه نویسی – آشنایی اولیه
  4. مقدمه ای بر برنامه نویسی – کار با متغیر ها 
  5. مقدمه ای بر برنامه نویسی – آشنایی با کلاس‌ها و توابع
  6. مقدماتی کار با انجین – آشنایی با پنجره ها و ابزار ها
  7. مقدماتی کار با انجین – آشنایی با مفهوم کامپوننت و بررسی کامپوننت های اولیه
  8. مقدماتی کار با انجین – بررسی اولیه فیزیک 2D و 3D
  9. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – اضافه کردن assetها
  10. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دیزاین کردن scene و پیاده سازی فیزیک
  11. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دریافت ورودی از کاربر و پیاده سازی انیمیشن‌ها ۱ 
  12. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – دریافت ورودی از کاربر و پیاده سازی انیمیشن‌ها ۲
  13. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – پیاده سازی دشمنان ۱
  14. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – پیاده سازی دشمنان ۲
  15. ساخت یک پروژه پلتفرمر دو بعدی – UI
  16. ساخت پروژه تانک topdown 3D – اضافه کردن assetها
  17. ساخت پروژه تانک topdown 3D – درست کردن منو 
  18. ساخت پروژه تانک topdown 3D – ساخت کلاس پلیر و ذخیره اطلاعات بر روی حافظه
  19. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی سیستم حرکت 1
  20. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی سیستم حرکت 2
  21. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی دشمنان 1 
  22. ساخت پروژه تانک topdown 3D – پیاده سازی دشمنان 2
  23. بهینه سازی 
  24. گرفتن خروجی از بازی

 


آینده کاری و استخدامی

اگر استعداد – انرژی و اخلاق حرفه‌ای دارید، پس از اتمام موفق این دوره، یکی از گزینه‌های استخدامی شرکت‌های بازی سازی هستید!
همچنین با استفاده از سامانه گیم‌جابز و پس از گذراندن دوره می‌توانید به آسانی در شرکت‌های مرتبط مشغول به کار شوید.
الان نگران این موضوعات نباشید!
ما کمک تان می‌کنیم!